Yur Mobile: Senki ne dőljön be ennek a megtévesztésnek!

Aki állást keres, óriási csaló halmazban kell keresnie a valós munkát. Pláne a távmunka esetében. Márpedig munkakereséskor az élelmiszer készleteink fogynak, a pénzünk fogy, ami egyre nagyobb kétségbeesésre ösztönöz. A kétségbeesett, rászoruló embert pedig a legkönnyebb átverni, hiszen minden apró lehetőségben próbál megkapaszkodni.

Ilyenkor a nyereményjátékokban is szívesebben veszünk részt, hiszen a munkakeresőben egyébként is csak a remény tartja a lelket, egyel több emailt kiküldeni, vagy kattintani nem nagy kunszt, legalább van miben hinni... De csak óvatosan a nyereményjátékokkal!

Ma szokásos böngészésem során egyszer csak az alábbi üzenet jelent meg a böngészőmben:
"Gratulálunk, Facebook rajongó! Az Ön készülékét véletlenszerűen sorsolták ki, az szponzor nyereményjátéka keretében!"

Ilyesmire soha nem szoktam rákattintani, jelen esetben is gyanús volt a dolog, annál is inkább, mivel előtte kb. egyetlen percet töltöttem a Facebookon, azután kiléptem. De most olyan jól megvolt gyártva az elém táruló kép, hogy bedőltem. Az "OK" gombra kattintva az alábbiakat láttam:


Furcsálltam, hogy sürgetnek, és mindössze négy percem van kattintani, ráadásul - az amúgy nem jellemző, egytől egyig pozitív - hozzászólások íróinak nevére sem lehet kattintani, de még mindig elhittem! Kattintottam...


Az apróbetűs részre hívnám fel mindenkinek a figyelmét!!! Mondja valaki, hogy eddig nem arról szólt a felhívás, hogy válasszam ki a nyereményem, mert nyertem!

Az utolsó képen már azt írja, hogy esélyt kapok a nyerésre, vagyis még nem nyertem, de nyerhetek. Ehhez adjam meg a telefonszámom. Itt engem már nem érdekelt a dolog, a telefonszámomat már nem akartam csakúgy megadni, de jobb is, mert annak megadásával az apró betűs rész alapján előfizettem volna egy "fogalmamsincsnemisérdekel" szolgáltatásra, ami sms-ben érkezett volna, és darabja 960 Ft lett volna!!! Yur Mobile - ilyen cég nem is létezik!!!

Azt már meg sem merem említeni, hogy a játék ablak bezárását követő néhány percen belül a vírusirtóm kártevőt észlelt a számítógépemen...

A tanulság az, hogy SOHA SEMMILYEN játékban nem szabad részt venni, amit nem mi magunk kerestünk meg. Ugyanez vonatkozik a telefonos ügynökökre is, bármit akarnak nekünk eladni telefonon keresztül, vagy házalva, mindig legyünk gyanakvóak, és ne vásároljunk semmit, amiért nem mi megyünk el a boltba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése